lördag 27 juli 2013

att se, fundera och vänta






innan regnet faller
när himlen är mörk och vinden ljum och mjuk
är jag i trädgården
klipper nya blommor att ta in
kikar in bakom växthuset där stockrosorna trivs
och elefantgräset som jag köpte av anna sträcker sig
sätter mig på huk i det skuggiga hörnet
ovanpå presenningen som ska hålla ogräset undan
tills jag vet hur jag vill ha det där i hörnan
ser köksträdgården från en annan vinkel
funderar lite
sen kommer det
regnet
inte mycket till oväder. alls

hälsar åsa

before the rain
when the sky is dark and the wind is soft and warm
am I in the garden
cutting fresh flowers to bring in
looking behind the greenhouse where the hollyhocks thrive
and the elephant grass that I bought from anna is streching up
I´m sitting down in the shadowy corner
on top of the tarp that keeps the weeds away
until I know how I want it there in the corner
I see the vegetable garden from a different angle
thinking
then it comes
the rain
not much of a storm. at all

6 kommentarer:

  1. Jag väntade också på regnet. Kände att det var på väg och sedan kom det. Några droppar.
    Här behövs mer än så men men...

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder :) Hoppas även det kommer regn hos dig, för här regnar det äntligen hela dagen lång.
    Ha det fint, Annika

    SvaraRadera
  3. Här väntas det också på regn, dom lovar och lovar men inget kommer. Inte trodde jag att jag skulle längta efter regn, det hade gärna fått komma på natten och sen bli sol igen.
    Hoppas det blir fint med elefantgräset.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så skönt att ta det lugnt, reflektera. Fixa lite, se hur det växer. Så lite regn, välkommet.

    Vad fint i din trädgård Åsa!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Mmm sommarregn är något speciellt!

    SvaraRadera
  6. Ja, men nu regnar det! Även hos er hoppas jag. Ser så vackert och fint ut i din trädgård (och på fönsterbrädan). En härlig plats för reflektion.

    Kram Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for Blogger...